مقالات سامانه هشت

فروردین 17, 1403 کارگاه ۱۸ ساعته مشاوره شغلی و استعداد یابی تحصیلی اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳

کارگاه ۱۸ ساعته مشاوره شغلی و استعداد یابی تحصیلی اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳

۱۸ ساعت (۴ روز) (۲۰ و ۲۷ اردیبهشت و ۱۰ و ۱۷ خرداد) استفاده از آزمون های معتبر روانشناختی (بین المللی و داخلی) درهدایت تحصیلی و شغلی با تدریس آقای میثم شعبانعلی آسیابان -معرفی سامانه های هدایت شغلی در دنیا و ایران -صلاحیت های حرفه ای مشاوره شغلي-تحصيلي -معرفی تنها سامانه بومی هدایت شغلی تحصیلی […]

فروردین 17, 1403 کارگاه ۲۲ ساعته مشاوره انتخاب رشته کنکور خرداد ۱۴۰۳

کارگاه ۲۲ ساعته مشاوره انتخاب رشته کنکور خرداد ۱۴۰۳

۲۲ساعت (۲ روز)(۳و۴ خرداد) آموزش کامل انتخاب رشته کنکور کارشناسی،ارشد و دکتری با تدریس دکتر الله کرمی – تکنیک های انتخاب وتغییر رشته تحصیلی (سال نهم، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری) -فرایند کلی مدیریت جلشه انتخاب رشته -تشریح دوره های مختلف تحصیلی؛ رشته ها و نحوه توزیع ظرفیت ها – تجزیه و تحلیل کارنامه […]

فروردین 17, 1403 کارگاه ۲۶ ساعته مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی اردیبهشت و خرداد۱۴۰۳

کارگاه ۲۶ ساعته مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی اردیبهشت و خرداد۱۴۰۳

۲۶ساعت (۴روز)(۱۹و۲۶ اردیبهشت، ۲و ۹ خرداد) آموزش کامل مشاوره تحصیلی باتدریس دکتر الله کرمی -نقش والدین در زمینه تحصیلی -مهارت تقویت حافظه دانش آموز -مقدمات وروش مطالعه دروس مختلف -اصول برنامه ریزی تحصیلی -مدیریت زمان -مشکلات عمده درتکلیف مدرسه -مهارت های لازم برای آزمون های تستی وتشریحی -تحلیل آزمون های تستی و تشریحی –  تکنیک […]

فروردین 17, 1403 دوره جامع ۶۶ ساعته تربیت مشاور تحصیلی-اردیبهشت و خرداد۱۴۰۳

دوره جامع ۶۶ ساعته تربیت مشاور تحصیلی-اردیبهشت و خرداد۱۴۰۳

اولین مرکز مشاوره تخصصی شغلی-تحصیلی در کشور پس از برگزاری بیش از ۹۰ دوره موفق در حوزه مشاوره شغلی و تحصیلی برای هفتمین سال متوالی برگزار میکند: جامع ترین دوره آنلاین تربیت مشاور تحصیلی-شغلی( ۶۶ساعت) گواهی معتبر و قابل ترجمه وزارت علوم ????۲۶ساعت (۴روز)(۱۹و۲۶ اردیبهشت، ۲و ۹ خرداد) آموزش کامل مشاوره تحصیلی باتدریس دکتر الله […]

مقالات سامانه هشت

اسفند 18, 1397 مشاوره هدایت آموزشی – شغلی

مشاوره هدایت آموزشی – شغلی

مشاوره هدایت آموزشی – شغلی و رﻓﻊ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﻣﺮاﮐﺰ در ﺳﺎزﻣﺎن آﻣﻮزش ﻓﻨﯽ و ﺣﺮﻓﻪ اي ﮐﺸﻮر  ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ مشاوره هدایت آموزشی – شغلی ویژگی های ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزش ﻓﻨﯽ و ﺣﺮﻓﻪ ای و آﻧﺎﻟﯿﺰ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮدی، ﺑﺮای ﻓﺮاﮔﯿﺮی ﺗﺨﺼﺼﯽ – ﻣﺠﺪد آﻣﻮزش ﻫﺎی ﻣﻬﺎرﺗﯽ ﺧﺼﻮﺻﺎً  ﻓﻨﯽ و ﺣﺮﻓﻪ ای در ﻣﯿﺎن دارﻧﺪﮔﺎن ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﻣﻬﺎرت، […]

اسفند 15, 1397 ﺗﺄﺛﯿﺮ زﯾﺎﻧﺒﺎر ﺗﺤﻘﯿﺮ و ﺗﻮﺑﯿﺦ دانش آموزان در ﻣﻘﺎﺑﻞ دﯾﮕﺮان

ﺗﺄﺛﯿﺮ زﯾﺎﻧﺒﺎر ﺗﺤﻘﯿﺮ و ﺗﻮﺑﯿﺦ دانش آموزان در ﻣﻘﺎﺑﻞ دﯾﮕﺮان

در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫش  ﺳﻌﯽ شده ﺗﺎ تاثیر زﯾﺎﻧﺒﺎر ﺗﺤﻘﯿﺮ و ﺗﻮﺑﯿﺦ دانش آموزان در ﻣﻘﺎﺑﻞ دﯾﮕﺮان ﺑﺮرﺳﯽ شود. ﻣﺪرﺳﻪ از ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ و آﻣﻮزﺷﯽ و اﺻﻠﯽﺗﺮﯾﻦ رﮐﻦ ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺻﺤﯿﺢ دانش آموزان در اﺑﻌﺎد دﯾﻨﯽ، ﻋﻠﻤﯽ، آﻣﻮزﺷﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﮐﺸﻒ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎ و ﻫﺪاﯾﺖ رﺷﺪ ﻣﺘﻮازن روﺣﯽ و ﻣﻌﻨﻮی و […]

اسفند 12, 1397 مشاوره و نقش آن در دوره های مختلف تحصیلی

مشاوره و نقش آن در دوره های مختلف تحصیلی

مشاوره و نقش آن در دوره های مختلف تحصیلی بررای مشاوره ﺗﻌﺎرﯾﻒ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺿﻤﻦ ﺑﺮﺧﻮداری از ﺗﻨﻮع، از وﺟﻮه ﻣﺸﺘﺮﮐﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺮای رﻋﺎﯾﺖ اﺧﺘﺼﺎر و ﭘﺮﻫﯿﺰ از اﻃﺎﻟﻪ ﮐﻼم ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ از آن ﺗﻌﺎرﯾﻒ ﺑﺴﻨﺪه ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ: مشاوره و یا راهنمایی  ﮐﻮﺷﺸﯽ اﺳﺖ اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺗﻮاﻓﻖ […]

اسفند 8, 1397 مشاوره شغلی و تاثیر آن در انتخاب شغل

مشاوره شغلی و تاثیر آن در انتخاب شغل

مشاوره شغلی و تاثیر آن در انتخاب شغل با توجه به سه عامل سازش انگیزش و در نهایت موفقیت شغلی در ﮔﺬﺷﺘﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺗﻮﺳﻂ اﻓﺮاد ﺑﺴﯿﺎر ﻣﺘﻔﺎوتﺗﺮ از ﺷﺮاﯾﻂ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺑﻮده اﺳﺖ. ﺟﻮاﻧﺎن ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﺸﺎﻏﻞ و ﺣﺮﻓﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻮروﺛﯽ از ﭘﺪران ﺧﻮد درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽﮐﺮدﻧﺪ و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺸﺎوره ﺷﻐﻠﯽ ﭼﻨﺪان […]

اسفند 4, 1397 تاثیرهدایت تحصیلی درانتخاب رشته

تاثیرهدایت تحصیلی درانتخاب رشته

بررسی تأثیر هدایت تحصیلی درانتخاب رشته متناسب با توانایی دانش آموزان یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه ی فرد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است در این راستا ، مولفه ها و عناصر مختلفی تاثیر […]

بهمن 30, 1397 مشاوره تحصیلی مبتنی بر شغل

مشاوره تحصیلی مبتنی بر شغل

در این مقاله به برسی نظریه های فرای ؛ الگوی چند محوری شفیع آبادی با نظریه ی محدودیت و سازش گاتفردسون در حوزه ی راهبردهای فراشناختی کنترل فکر و تاثیر مثبت آن بر افزایش مهارت تحصیلی ؛پیشرفت تحصیلی و بروز رفتاری کارآفرینانه در دانشجویان و دانش آموزان پرداخته شده است و لذا برخلاف تصورات اوليه که گـمان مـيشد کارآفرينان بجاي ساخته شدن متولد ميشوند و ويژگيهاي آنها به‌ قدري نادر و ويژه است که در هر جايي يافت نميشود امروزه‌ مشخص‌ شده‌ که کارآفرينان به جاي زاده شدن ساخته ميشوند

بهمن 27, 1397 عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی

عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی

بدون شک یکی از هدف های آموزش و پرورش، یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. عوامل مختلفی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مؤثر می باشند.شناسایی این عوامل در رفع مشکلات و نارسایی های موجود در سیستم های آموزشی مهم و ضروری ، است.

بهمن 15, 1397 اثربخشی آموزش هدفگذاری شغلی بر انتخاب شغل دانشجويان

اثربخشی آموزش هدفگذاری شغلی بر انتخاب شغل دانشجويان

هدف گذاری شغلی در شغل انسان، یكی از عوامل بسیار مهم و سرنوشت ساز در زندگی شخصی فرد به شمار میرود (كاوه، ۱۳۸۶) هدفگذاری شغلی ابزار قدرتمندی برای اثربخشی شغلی در اختیار قرار میدهد و همانند قطب نمایی، در میان یك اقیانوس تاریك و بی پایان وی را در جهت درست و مناسب به سوی […]

بهمن 9, 1397 استعداد یابی شغلی – تحصیلی چیست ؟

استعداد یابی شغلی – تحصیلی چیست ؟

استعداد و انتخاب رشته تحصیلی-دانشگاهی و انتخاب شغل دو تا از دغدغه های خیلی مهمی است که اکثرا ما درگیر آن هستیم. پدر و مادر همیشه این دغدغه را دارند که استعداد بچه ام چیست؟ توی چه زمینه ای استعداد دارد؟ گاهی عمر بچه ها به فنا می رود تا پدر و مادر بتوانند استعداد او […]

بهمن 9, 1397 انتخاب شغل و علاقه شغلی نظریه‌ی شغلی–شخصیتی هالند

انتخاب شغل و علاقه شغلی نظریه‌ی شغلی–شخصیتی هالند

از جمله نظریات مهم در زمینه‌ی مشاوره شغلی، نظریه‌ی شغلی – شخصیتی هالند است. نظریه شخصیت‌های شغلی و محیط‌های کاری هالند، همچون نظریه‌ی سازش شغلی داویس و لاف‌کویست از جمله نظریه‌های جور بودن شخص – محیط به حساب می‌آید. روان‌شناسی شخص – محیط براساس این فرضیه اساسی رشد یافته است که بین افراد و محیط‌های کاریشان ارتباط متقابل وجود دارد؛ یعنی افراد بر محیط تاثیر می‌گذارند و محیط نیز بر افراد نظریه‌ی تصمیم‌گیری شغلی هالند، نظریه‌ی همخوانی شغل و شخصیت است که حدود 50 سال توسط هالند و دیگران به‌کار رفته و هم‌اکنون نیز در مدارس، دانشگاه‌ها، بازار کار و دیگر محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سودمندی و اعتبار آن در کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی، استرالیایی و آفریقایی مورد تایید قرار گرفته است. هالند، نظریه‌ی خود را بر مبنای دو اصل استوار نموده است